5 tips för att njuta av ditt träningspass ännu mer

 Vi pushar oss hela tiden med träningsprogram, strava-upplägg och skall hela tiden sätta nästa PB. I själva verket så mycket att vi ibland glömmer glädjen av att bara komma ut på ramen eller i löpspåret. Du kan förmodligen känna igen elementet att det bara finns ett timespan på 2 timmar i det livliga familjelivet, och när det äntligen finns utrymme för att komma ut, måste det köras så mjölksyran sprutar ur öronen, för vi måste då ha något ur vårt träningspass och bli en bättre atlet.

Men vad gör det om vi bara ibland tar en joyride bara för att ha kul, prata eller lyssna på fåglarna som kvittrar? Vi kommer här med fem tips på hur du får ett glatt träningspass - och ett av passen du säkert kommer att tänka tillbaka på när säsongen är över, eftersom det skiljer sig från mängden av alla pass som är schemalagda.

1. Stäng av cykeldatorn eller lägg den i ryggfickan.                                                                           Vi pushar oss själva; Jag behöver bara hålla den hastigheten, watt och hjärtfrekvens, eller kom igen, jag kan bara pressa upp genomsnittshastigheten lite - det är naturligt som de tävlingsinriktade människor vi är. Därför bör denna del elimineras och istället titta på ditt tomma fäste, som påminner dig om att denna resa är något speciellt och något du skall ha glädje av.
Om du inte kan stänga av datorn, eftersom varje sträcka du cyklar måste loggas in på olika medier, bör du lägga den i ryggfickan och ha dedikerat resan i förväg med ett uttalande som säger att det här är en trevlig resa. Då kommer du att kunna koppla av.

2. Kör med en vän du har det trevligt med.                                                                                           Oftast körs träningspass med människor och vänner som passar ihop i form av nivå, vilket är riktigt bra men på denna resa bör du försöka hitta en vän som du annars kanske inte tränar med eftersom ni inte passar ihop i nivå. Trampa, prata, ta dricka pauser och ha ett par trevliga timmar. Men kom ihåg att ha kommit överens om passets mening innan, så att ni inte börjar pressa varandra.

3. Starta tidigt.                                                                                                                                           Några av de resor som är mycket tydliga i minne är där man gick upp innan familjen vaknat och rullade ut på ramen på helgen kl. 06:30. Det finns ett mycket speciellt lugn vid den tiden och det gör att du kan ha några timmar på cykeln utan att det påverkar familjen. Det är en mycket speciell känsla att se vilda djur, njuta av lugnet eftersom det vanligtvis inte är mycket trafik och man känner friskheten i soluppgången och fåglarnas kvitter. Följ den rutt du gillar bäst. Det ger dig ett helt annan lugn under dagen.

4. Kom ihåg att besöka bagarna.                                                                                                              Vi besöker generellt bagerierna alltför sällan, så nu när du har lämnat tidigt, kom ihåg att svinga förbi en bagare och köpa en fralla och en kopp kaffe, sitt ute och njuta av båda.

5. Tag på din läckraste kläder.                                                                                                                    En del av glädjen med att komma ut är också den goda känslan du har på kroppen. Så ta dina mest bekväma kläder i garderoben - och här menar vi inte att det måste vara tävlingskläder som gör dig snabbast, utan kläderna som du känner dig bäst och mest bekväm i.

Ha en riktigt bra runda - och om du följer dessa tips får du en resa som du kommer ihåg i slutet av säsongen. #dukörfortavattköralugntibland


Lämna en kommentar

Observera att kommentarer måste godkännas innan de publiceras